Sala do ćwiczeń aerobowych i treningu funkcjonalnego.

33957_335265926574192_1066411929_n
Oferta

     

Zalety treningu aerobowego:
 
  • Zwiększenie wydatków energetycznych organizmu – tak jak każda forma ruchu trening aerobowy zwiększa wydatki energetyczne organizmu, dlatego obniża ryzyko wytworzenia nadwyżki kalorycznej, odkładanej w postaci tkanki tłuszczowej (zapobieganie otyłości);
  • Wzrost sprawności układu oddechowego – następuje zwiększenie objętości minutowej serca (czyli ilość tlenu, jaką jest w stanie „skonsumować” serce w ciągu 1 minuty), obniżenie spoczynkowego tętna;
  • Profilaktyka chorób układu krążenia:
    • Profilaktyka choroby niedokrwiennej serca (niedostateczne zaopatrzenie serca w tlen);
    • Przeciwdziałanie powstawaniu zmian miażdżycowych;
    • Zapobieganie rozwojowi nadciśnienia (regularne treningi obniżają ciśnienie spoczynkowe);
    • Zapobieganie powstawaniu zakrzepów;
    • Przywracanie prawidłowego profilu lipidowego krwi (podwyższenie stężenia HDL – dobrego cholesterolu, kosztem LDL – złego cholesterolu);
    • Wzrost objętości krążącej krwi (lepsze zaopatrzenie tkanek w tlen);
    • Poprawa przyswajania (optymalizacja tolerancji) węglowodanów – regularny trening zwiększa wrażliwość tkanek na insulinę i glukozę (zapobieganie cukrzycy);
  • Zapobieganie osteoporozie;
  • Wzrost odporności na zmęczenie. Następuje zwiększenie liczby mitochondriów – organelli komórkowych, w których zachodzą tlenowe przemiany energetyczne, wzrasta aktywność enzymów tlenowych.

Zalety treningu funkcjonalnego:

       •   Trening funkcjonalny to nowoczesne i holistyczne podejście do treningu, którego podstawowymi zasadami są                                      wielostawowość ćwiczeń (odejście od ćwiczeń izolowanych, stosowanych w kulturystyce) oraz funkcjonalność ćwiczeń,                   czyli ich użyteczność imitująca ruchy codziennego życia.

      •   Angażuje do pracy zarówno mięśnie głębokie,  jak i „centralny gorset mięśniowy” tzw. core stability,                                                       wzmacniając mięśnie tułowia zarówno z przodu, jak i z tyłu, odciążając tym samym kręgosłup.

      •    Dzięki treningowi funkcjonalnemu możemy pracować nad poprawą kondycji, siły i szybkości oraz zwiększać gibkość i                        zakresy ruchów, a także poprawiać naszą sylwetkę.

Nasza oferta dotycząca treningu aeroboweg0  i funkcjonalego:

Sala do ćwiczeń aerobowych wyposażona jest w 12 rowerów spiningowych, 2 ergometry wioślarskie, 6 steperów, 4 orbitreki.  Sala do treningu funkcjonalnego to 20 drabinek, wiele materacy, piłek lekarskich, gimnastycznych, TRX, oraz innych przyborów pozwalający na optymalizacje ćwiczeń. Położenie klubu na terenie obiektu OSRiR (stadionu i bieżni) oraz parku i ścieżek rowerowych pozwala na uatrakcyjnienie treningu.